Wat een ervaring! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen Egberink - WaarBenJij.nu Wat een ervaring! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen Egberink - WaarBenJij.nu

Wat een ervaring!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

10 November 2014 | Australië, Sydney

Hier ons laatste bericht vanuit Australië, we hebben nu nog 5 dagen te gaan. We zien er ontzettend naar uit om weer terug te zijn in ons kikkerlandje. Morgen zit ons een vlucht van 14 uur te wachten naar Dubai. Dan stappen we vrijdag op in Dubai en na 7,5 uur vliegen komen we s'avonds aan op Schiphol.
We hebben uiteraard echt een schitterende vakantie gehad met vele theocratische hoogtepunten. We hebben echt genoten van de internationale broederschap, hun gastvrijheid en dus een mooi voorproefje gehad op wat binnenkort komen gaat.
Maar uiteraard is het land hier ook prachtig. Tot ongeveer vorige week hebben we genoten van het kust gebied en de vele mooie stranden. Nadat we ons hoogste punt in het land hadden bereikt, Sunshine Coast, zijn we over het binnenland 'outback' terug richting Sydney gegaan. Wat een prachtige verscheidenheid aan natuur. We hebben de plaatsen Moree en Dubbo aangedaan. En zijn afgelopen zaterdag in Sydney aangekomen. Gelukkig is onderweg alles goed gegaan en hebben de Campers zich goed gedragen. In totaal hebben we 3900 km gereden in Australië.
Gisteren hebben we contact opgenomen met br. en zr. Broos. Oorspronkelijk komt Fred uit Almelo maar hij woont nu 6.5 jaar in Sydney. Hij was zo gastvrij om ons bij de camping op te halen. Hij heeft ons zijn koninkrijkzaal laten zien, één van de 30 in de stad. Er was op dat moment een Koreaanse gemeente aanwezig. Er zijn 90 gemeenten in Sydney en totaal 9.000 verkondigers. Zijn eigen gemeente had 90 verkondigers 16 pioniers en er is daar veel 'need' want in die gemeente worden er bv. ruim 70 bijbelstudies geleid. Fred en z'n vrouw Mayra hebben nu 5 bijbelstudies en een paar andere studies van hun zijn al gedoopt. Op 5 minuten lopen van de zaal wonen ze in een leuk appartement. Daar hebben we nog even genoten van een lunch en een mooie foto van de gemeente Almelo Aalderinkshoek die ze op hun koelkast hadden geplakt. Vervolgens hebben ze ons meegenomen naar een boottocht die ons weer naar het centrum van de stad bracht. We hebben een ontzettende leuke tijd met ze doorgebracht en we moesten jullie allemaal de groeten van ze doen. Natuurlijk ook 'ome Jaap en tante Wiesje'. Ook had hij goeie herinneringen aan Jaapje en Joël ;).
Dan is het nu tijd om onze koffers weer te pakken want morgen begint onze trip naar huus. We zijn Jehovah ontzettend dankbaar voor alle hartverwarmende ervaringen die we mochten meemaken en de schitterende natuur.
Tot snel!!!

• 10 November 2014 - 09:05

Nathalie:

Leuk!

Mis jullie!

en wat is vaders haar wit op de foto!

• 14 November 2014 - 13:07

Jordin :

Ik mis jullie heel erg

Jeroen

Het is zover! Met de koffers gepakt en paspoorten in de aanslag gaan wij op naar een avontuur Down Under! We willen de achterblijvers natuurlijk laten meegenieten en daarom houden we jullie op deze manier op de hoogte van al onze mooie en spannende verhalen. We hebben er zin in. Tot over 6 weken!

Actief sinds 09 Okt. 2014
Totaal aantal bezoekers 11907