Eastcoast road - Reisverslag uit Blackheath, Australië van Jeroen Egberink - WaarBenJij.nu Eastcoast road - Reisverslag uit Blackheath, Australië van Jeroen Egberink - WaarBenJij.nu

Eastcoast road

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

25 Oktober 2014 | Australië, Blackheath

Hallo iedereen, we hebben weer eindelijk even fatsoenlijk internet hier. We zitten ten slotte ook in de outback hè ;). Terugkijkend op een echt geweldig congres week in Melbourne zijn wij net aangekomen bij de 'blue mountains' een prachtig nationaal natuur park ongeveer zo groot als heel Ierland. En vanaf slechts een uurtje afstand van Sydney. Hier zullen wij een aantal dagen verblijven, genieten van de natuur en Sydney bezoeken en bethel.
Hopen dat er in Sydney wat minder br. en zr. zijn anders komen we er niet echt aan toe om het te bekijken. Want in Melbourne deden we over 200 meter lopen ong. één uur omdat we ze steeds tegenkwamen, leuke ervaring, verrassend ook hoeveel mensen hun roots eigenlijk in Nederland hebben, miss blijven Wij hier ook wel plakken ;).
We hebben inmiddels 1200 km met de caravans afgelegd langs de coast road, komen door allerlei mooie plaatsjes en gebieden.
Bij een plaatsje waar we ook een nachtje zijn gebleven kwamen we nog een echtpaar tegen die predikten via de stand. De broeder vertelde dat hij die dag 3 boekjes en aantal brochures en tijdschriften had verspreid. 's ochtends in de vd hadden ze een bijbelstudie opgericht, omdat de huisbewoonster een positief nieuws bulletin op tv had gezien over het congres. Het was trouwens ook in de nationale kranten groot nieuws, er waren namelijk ook records verbroken in aantallen bezoekers in stadion en dollars omzet ivm horeca en derg.
Eén keer hebben we onze reis moeten onderbreken, maar dat was geen ramp, namelijk om te vieren dat onze 13e kleinkind, Noralie, was geboren. 'Geweldig' om haar even hebben te kunnen zien via face-time. We kunnen niet wachten om haar straks écht te kunnen vasthouden, we zullen heel wat koala knuffeltjes voor haar meenemen.
Dan nog even over het weer... In Singapore kwamen we, was het broeierig en tegen de 40 graden. Kwamen we in Melbourne was het winderig, nat en 9 graden. Tijdens het congres nog steeds winderig maar wel een stuk beter rond dé 20 graden. Afgelopen week echt prachtig zonnig, rond de 30 en 's avonds koelt het lekker af en soms midden in de nacht zeer hevige onweersbuien, met een gigantisch kabaal. Maar de volgende ochtend geen wolkje meer te bekennen.
Zoo... heel veel groetjes én knuffeltjes voor iedereen én vooral voor Noralie, en hopelijk tot een volgende keer ;).

• 25 Oktober 2014 - 14:38

Grada:

Wat zullen jullie genie ten van de prachtige natuur , ja dan is Holland echt maar een kikkerlandje, maar het mooiste komt nog!!! Maar dan zijn jullie weer thuis!! Heel veel plezier met zijn allen!! Liefs Grada

• 25 Oktober 2014 - 18:26

André En Hermi :

hallo lieve mensen,
    allereerst gefeliciteerd met die dertiende. ze stoppen toch nog niet?
    we genieten van jullie verslagen, en natuurlijk ook van de foto's. houden jullie onze neef een beetje in de peiling, hij staat wel erg veel met zusjes op die plaatjes.
    wij zijn nu in Spanje, blijven hier tot 14/11. krijgen ook nog een weekje otto en yvonne kloosterman te logeren, beetje oppeppen.
    hier is het lekker uit te houden, op de NLtv zien we steeds beelden van een koud en nat vaderland.......dus misschien is daar blijven een optie?
    liefs en groetjes aan allemaal,
    André en Hermi

• 27 Oktober 2014 - 13:10

Jordin:

Leuke foto's hopelijk is het daar goed weer.

Hebben jullie zin in om terug naar huis te gaan?

Ik mis jullie best wel erg gelukkig duurt het niet meer zo lang.

xxxxxx Jordin

• 28 Oktober 2014 - 09:44

Nathalie:

Natuurlijk had ik al wel het één en ander gehoord, maar vandaag toch even tijd gehad om jullie verslag te lezen. Het klinkt wel geweldig allemaal hoor, echt super volgens mij om allemaal mee te mogen maken. Ook leuk juist dat jullie al die brs en zrs tegenkomen...dat maakt het toch wel extra bijzonder, lijkt me.

Met Noralie gaat het gelukkig goed, ze heeft al 2 nachten rustig geslapen waarbij ze maar 1x kwam om te drinken. Dat is dan weliswaar midden in de nacht, zo rond 03.00 uur, maar daarna kunnen we haar dan ook zó weer neerleggen in haar eigen voorverwarmde bedje. Ze heeft dan van 22:00 u tot 03:00 u volgehouden, dus dat is best goed. 's Ochtends moeten we haar dan zelfs wakker maken om de ochtend weer op tijd te kunnen beginnen. (06:45/07:00 uur)
    Volgende week is Ruben een weekje vrij, daar kijken we wel naar uit en hebben we het eerste gesprek over de vorderingen van Jordin op school ivm zijn carrière naar het voortgezet onderwijs :) Spannend.

Het is nu dinsdag...nog 3 daagjes en dan nog 2 weekjes, dan zijn jullie weer met beide beentjes op Hollandse bodem....joepie!!!

Tot gauw.
    Liefs, Nathalie