Bethel - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jeroen Egberink - WaarBenJij.nu Bethel - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Jeroen Egberink - WaarBenJij.nu

Bethel

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

01 November 2014 | Australië, Gold Coast

Hallo lieve mensen, hier weer een kleine update van ons tripje. Allereerst bedankt voor de leuke reacties die we al van jullie hebben gehad.
Vorige week hebben we de blue mountains bezocht. Echt een bijzonder stuk natuur, eigenlijk een groene versie van de Grand Canyon. Dag later hebben we een bezoek gebracht aan Bethel in Sydney. En we waren daar niet alleen. Die maandag waren er ongeveer 300 bezoekers. Maar die vrijdag ervoor was er een hoogtepunt van ruim 2.000 bezoekers. Grote drukte nog van het internationale congres. Óók hier hadden ze zich natuurlijk goed op voorbereid en was alles uitstekend georganiseerd, met speciale tours/rondleidingen. Liefdevol hebben alle ruim 400 bethellieten zich hieraan aangepast, een aantal weken, door bv hun plek bij het middagmaaltijd op te offeren zodat alle bezoekers konden genieten van een warme maaltijd. En zoals we van Bethel kennen, hadden ze een zeer goede keuken. We hebben verse vlees én vis gehad, afkomstig van hun eigen terrein, lekker verwend dus weer.
Ze hadden ook een shuttle bus geregeld die broeders en zusters heen én terug bracht naar het nabij gelegen kring/congres hal. En ook daar stonden de 'Tour guides' weer klaar om ons rond te leiden. De hal bied plaats voor ruim 3000 personen, en bevatte ook mooie woningen voor zendelingen en derg. en ook een koninkrijkzaal.
Ze hadden zelfs achter het hoofdpodium speciale kleedkamers en oefenkamers om nog even je aandeel door te nemen. We hebben nu nog mooiere verwachtingen gekregen voor de nieuwe hal in Swifterbant ;).
Na opnieuw een indrukwekkende dag hebben we een camping opgezocht in Sydney.
De volgende dag zijn we per boot naar het centrum gegaan. Een betere manier om voor het eerst in Sydney aan te komen is er niet. Echt een prachtig gezicht als je daar aankomt en aanmeert, stijl naast het bekende, door een Nederlander ontworpen, opera gebouw en de bekende brug. En jawel hoor...ook daar kwamen we ze weer tegen, de lapelkaartjes van het congres. Sommigen hadden we de dag ervoor op Bethel nog gezien.
Inmiddels zijn we alweer zo'n 1000 km verder omhoog, vlak bij Brisbane, namelijk bij de Gold Coast, 'Surfer's Paradise' om precies te zijn. Het is morgen zondag dus hebben we even via jw.org een zaal opgezocht voor morgenochtend. Blijkt deze om de hoek te zijn, zo'n 5 minuten lopen van onze camping. Ideaal allemaal toch!
De tijd vliegt aan ons voorbij maar hebben nu wel het gevoel dat we al heel lang weg zijn en missen jullie ontzettend. Groetjes en knuffels terug van ons en ook van de vele br. en zr. waarvan we de groeten moesten overbrengen, dus bij deze.
Tot snel!

• 01 November 2014 - 19:07

Jenny:

Ha, lieve familie,
    Heel fijn dat jullie het zo mooi hebben, geniet er nog maar even van, tot gauw xx Jenny

• 01 November 2014 - 20:13

Fam. Timo Van Ling:

Hallo allemaal,

Nathalie liet ons weten dat jullie een reisblog via waarbenjij.nu hadden aangemaakt. Aanmoedigend iets over het congres en jullie bezoek aan Bethel te lezen. Van wat een geweldige broederschap maken we toch deel uit!
    Via google hadden wij al heel wat video's van de nieuwsmedia uit Australië gezien. De commentaren zijn bijzonder positief. Er si in Melbourne een enorm getuigenis gegeven, hetgeen zeker nog lang zal nawerken en ook tot toename zal bijdragen.
    Vooral voor jullie zal deze reis ook erg geloofsversterkend zijn. Als jullie terug zijn, hopen we dat jullie ons bezoeken t.e. ervaringen te delen.

Henriette vond het erg leuk de foto van Liesje Pool en haar dochter te zien.

Een fijne verdere vakantie toegewenst. Groet aub ook wederzijdse bekenden.

Tot ziens in Nederland,

Timo en Henriette

• 02 November 2014 - 10:32

Annelie Egberink:

Hey mates!

Wat n belevenissen daar! En mooie foto's! We worden hier wel n beetje getriggerd... ;-)
    Geniet er nog lekker van want voor je het weet ben je weer thuis!

Groetjes Wim en Annelie

• 03 November 2014 - 08:19

Grada:

Wat een leuk reisverslag weer en jullie genieten er van zie ik! Leuke foto's !! Echt aanmoedigend om te lezen . Nog heel veel plezier en mooie dagen toegewenst! Liefs Grada

• 09 November 2014 - 11:32

Theotje En Lilytje:

Dear belovers,

Leuk dat wij van hieruit een klein beetje hebben kunnen proeven van datgene wat jullie hebben meegemaakt.
    Wij zien uit naar jullie verhalen en waarschijnlijk de honderden foto's die jullie gemaakt hebben.

Wij zien uit naar jullie behouden terugkeer.

Tot over een week en geniet nog zolang het kan.

Groetjes Theo en Lily

• 09 November 2014 - 13:20

Nathalie:

Mooi verslag weer, Luc! Op deze manier zijn we er toch steeds een beetje bij.
    Nog 6 dagen, met vandaag erbij geteld, en dan landen jullie alweer hier in NL. Hoewel we natuurlijk ernaar uitzien jullie weer te zien, moeten jullie toch ook echt proberen nog even allrs wat jullie te zien krijgen, te
    absorberen.....zoiets maak je nl niet snel meer mee!!!

Veel liefs van ons
    Fam. Cuny